Follower

Rabu, 20 Jun 2012

langkah kecil merubah perjalanan hidup

Lama sangat dah x updated blog... banyak sangat kerja kena uruskan sejak kerja kat RHB bank... sabtu ahad pun kene kerja... banyak pengalaman yg aku lalui sejak kerja di RHB.. banyak benda buat aku sedar... betul kata orang bila kite kerja dgn duit titik peluh sendiri baru kite akan hargai setiap sen duit kite...betapa susahnye nak cari duit.... tibe2 rase sedih sangt2 sebab dulu selalu time belajar xpernah appreciate duit yg parent bg n belanja bukan2... kesian mereka.. penat lelah mereka kita tak tahu malah menghabiskan duit mereka... bile kerja kat sini rasa diri ni sedikit matang... dah tahu mcm mane nak deal dgn kekawan n customer yang berbeza2 perangainya... kita dapat tahu mane kawan..mane lawan...so bagi aku pengalaman betul2 beerti yg mengajar kita tentang banyak perkara.. bagi aku.... mungkin tak semua orang suke mengingati babak2 yg dilalui dalam kehidupan....dan setiap babak mengandungi kisah suka dan duka kehidupan.... dan ia juga boleh di jadikan satu bahan rujukan di hari yang akan datang... mungkin kita tak sedar yang pengalaman itu adalah sesuatu yang amat berharga pada kita. kita ini ibarat mcm seorang pelakon yg membawa watak masing2 di atas pentas dunia... x semua orang akan membawa watak yg sama... dan setiap manusia akan melalui setiap babak dengan cara yg tersendiri.. "kekadang sebuah langkah yang kecil akan mengubah seluruh perjalanan hidup kita" aku suka kat ayat ni...aku ambil dari sebuah drama melayu... ape yang aku paham tentang ayat ni...ia menyatakan bahawa kita tidak sepatutnya mengambil jalan mudah untuk membuat keputusan atas satu perkara yang kecil bagi kita... jadi ingatlah segalanya2 di tangan kita dan kita akan memperolehi kemenangan dan habuan dari setiap perkara yang kita lakukan.... dan sama2 lah kita berdoa supaya kita tabah melalui setiap kisah dan babak kehidupan kita....dan kita harus ingat! kita takkan selamanya berada di atas dan kita tak selamanya akan berada di bawah, adakalanya kita akan jatuh dan naik bila2 masa so sama2 lah kita berusaha dan memperbaiki setiap kelemahan yang kita ada dan bersiap sedia dengan segala ujian tuhan....sama2 lah kita berdoa semoga segala urusan kita di permudahkan,insyaALLAH.. Ya Allah .... bukakan pintu hati ini Agar dapat selalu ingat pada-Mu Tuhanku .... jangan engkau menjauh Karena aku tahu akulah yang melupakan-Mu terimalah maaf ini Rabb ...agar hamba dapat tersenyum dgn Segelintir anugerah kesempatan dan sisa nafas yg engkau berikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan